Kursserie om sosiale medier og digital markedsføring for trevarebransjen

Bilde av kursteamet i Anunatak AS, Elin Herjehagen, Emma Julie Jensen og Christin Nybråten.k AS,

Dette er kursteamet fra Anunatak AS i den nye kursserien om sosiale medier og digital markedsføring som starter opp i slutten av mars. Fra venstre: Elin Herjehagen, Emma Julie Jensen og Christin Nybråten. Foto: Anunatak.

Fra slutten av mars til slutten av april kjører Norske Trevarer en digital kursserie som fokuserer på sosiale medier og digital markedsføring for store og små trevarebedrifter. Kursene er utviklet i samarbeid med design- og kommunikasjonsbyrået Anunatak AS, som har lang fartstid på området.

- Det er innspill og ønsker fra ulike medlemsbedrifter i Norske Trevarer som er bakgrunnen for at disse kursene er dratt i gang. Vi har lagt opp til at det skal passe både for nybegynnere og de litt viderekomne, sier leder for fag- og teknologiutvikling i Norske Trevarer, Halvard Høilund-Kaupang.

- Jeg tror vi har kommet fram til et «plukk og miks-opplegg» som passer godt for en trevarebransje som vil høyne kompetansen sin innen digital synlighet og markedsføring i digitale flater, men som har ulikt utgangspunkt når det kommer til digital kompetanse.

Første del av kursserien har påmeldingsfrist 23. mars, og starter opp allerede to dager seinere med et introduksjonskurs i digital markedsføring og et forkurs til Facebook og Instagram. Etter det går det slag i slag helt fram til slutten av april, der deltakerne kan velge blant fire supplerende moduler: En modul om hvordan man kan bli en bedre mobilfotograf, samt tre moduler som går mer i dybden om Facebook, Instagram og søkemotoroptimalisering (SEO).  

- Modulene er tilpasset personer som enten har ansvaret for markedsføringen eller markedsstrategien i bedriften, eller som sitter med den daglige oppfølgingen av markedsføringen, sier Emma Julie Jensen i design- og kommunikasjonsbyrået Anunatak AS.

Åndalsnesbedriften har lang erfaring med utvikling og gjennomføring av kurs og idemøter, og har det siste året holdt flere webinarer om nettopp digital markedsføring, innholdsproduksjon og publisering i sosiale kanaler.

- Kursserien tar for seg ulike muligheter man har innenfor digital markedsføring, hvilke kanaler man kan velge mellom og ulike strategiske vurderinger bedriften står overfor. Modulene omhandler også praktisk bruk av mobilkameraet og mer inngående kunnskap om bruken av sosiale medier, sier Emma Julie Jensen i Anunatak.

- Her burde det være litt å velge mellom for de fleste, men ikke nødvendigvis slik at alle skal være med på alt. Bedriftene kan melde seg på en eller flere moduler, og velge akkurat det som passer best for hver enkelt deltaker, sier Halvard Høilund-Kaupang i Norske Trevarer.

- Men det er litt økonomi i dette også. De to første kursene vil vi kjøre uansett, men de neste kursene krever at nok deltakere melder seg på. Administrasjonen i Norske Trevarer trenger også denne kompetansen, så vi er allerede påmeldt. Dette gleder vi oss til, og vi oppfordrer også medlemsbedriftene våre til å bli med.

Nyhetsbrev fra Norske Trevarer

Nyhetsbrev fra Norske Trevarer

Avmeldingen er mottatt!

E-post:

 

Meld deg på 0 nyhetsbrev: