Har inngått bransjeavtale for å løfte trevarebedriftene innen digital markedsføring

Bilde av Tor Helge Mattland er digital forretningsutvikler i 4castmedia AS, og har vært sentral i utviklingen av Boligkanalen. Nå har Norske Trevarer inngått en bransjeavtale med 4castmedia for å bidra til at norske trevarebedrifter løfter kompetansen innen bruken av sosiale medier i sin markedsføring.

Tor Helge Mattland er digital forretningsutvikler i 4castmedia AS, og har vært sentral i utviklingen av Boligkanalen. Nå har Norske Trevarer inngått en bransjeavtale med 4castmedia for å bidra til at norske trevarebedrifter løfter kompetansen innen bruken av sosiale medier i sin markedsføring.

- Det å ha en plan for hvordan man skal bli mer synlig gjennom digital markedsføring og i sosiale medier er noe alle bedrifter bør ha i 2022. Avtalen som nå er inngått med norsk trevarebransje gir trevarebedriftene en fantastisk flott mulighet på dette området.

Tor Helge Mattland er digital forretningsutvikler i 4castmedia AS, som er en medieaktør og innholdsprodusent som har spesialisert seg på norsk byggebransje. Selskapet har åtte ansatte og startet opp i 2014.

- For bedriftene er det jo viktig å fortelle hvem man er, hva man produserer og kanskje også hvilke bransjer og trender man er en del av. Vi har spesialisert oss på byggebransjen og ønsker å hjelpe bedriftene med innholdsmarkedsføringen, slik at de kan blir mer synlig og i tillegg spare tid og kostnader på dette området, sier Tor Helge Mattland.

- Det er veldig viktig å ha en tydelig kommunikasjon overfor kundene og det markedet man opererer i, og da er innholdsproduksjon og innholdsmarkedsføring helt sentralt.


Har utviklet Boligkanalen
Tor Helge Mattland og 4castmedia har over flere år bygd opp og utviklet konseptet Boligkanalen, som er en base med innhold og artikler som aktørene i kanalen kan benytte seg av i sin egen markedsføring.

- Over tid har Boligkanalen bygd seg opp til en base bestående av over 1400 artikler. Nærmest daglig produseres det nytt innhold i kanalen, og dette læres bedriftene opp til å kunne bruke i sin egen markedsføring, forteller Mattland.

- Vi ønsker å bidra til å løfte fram norsk trevarebransje, og hjelpe bedriftene til å bli dyktigere på digital markedsføring og å kunne dra veksler på innholdet som ligger tilgjengelig i Boligkanalen. Dette innholdet har nå rundt 100 bedrifter vært med på å produsere. Vi hjelper bedriftene med å lage innhold, tekster og artikler, og til å få innholdet til å se bra ut.

- Fordelen med bransjeavtalen som nå er inngått med Norske Trevarer er at trevarebedriftene får den samme hjelpen og tilgangen på Boligkanalen som alle andre får, men denne avtalen gjør at vi kan tilby en gunstigere pris til trevarebedriftene enn om hver enkelt bedrift skulle operere på egen hånd.

Oppstartskurs rett rundt hjørnet
Norske Trevarer håper at avtalen skal bidra til at flere bedrifter, ikke minst de små og mellomstore, blir dyktigere i bruken av sosiale medier og søkemotoroptimalisering. Håpet er at tilgangen på ressursene som ligger i Boligkanalen skal bidra til at bedriftene skaper sitt eget innhold i digitale kanaler, med hjelp og support fra 4castmedia.

Norske Trevarer vil sammen med 4castmedia invitere til et webinar hvor dere får mere informasjon om Boligkanalen og de muligheter som ligger i denne løsningen. Dette er et enkelt og brukervennlig verktøy som er lett å komme inn i. Invitasjon til webinar sendes ut senere.

Les mer om avtalen her: https://www.norsketrevarer.no/bli-medlem/medlemsfordeler/boligkanalen---digital-markedsforing/

Nyhetsbrev fra Norske Trevarer

Nyhetsbrev fra Norske Trevarer

Avmeldingen er mottatt!

E-post: