-
Hva er bedriftshelsetjenestens oppgaver?
I henhold til Arbeidsmiljøloven, skal bedriftshelsetjenesten bistå arbeidsgiver, arbeidstakerne, arbeidsmiljøutvalg og verneombud med
-
Hva skal en medarbeidersamtale inneholde?
I store trekk er det tre områder som behandles i en medarbeidersamtale: Fortiden (gjøre opp status) Nåtiden (hvordan
-
Hvordan bør vi følge opp samtalen?
Det anbefales at man sammen oppsummerer samtalen i en utviklingsplan for medarbeideren. Denne kan danne grunnlag for oppfølging ved neste
-
Huskeliste for medarbeidersamtale, eksempel 2/Checklist for appraisal interview example 2
En enkel huskeliste med eksempler på samtalepunkter, blant annet arbeidsoppgaver, kompetanse, trivsel, samarbeid, og utvikling. Denne kan fint
-
Arbeidsrelatert stress
Psykososiale risikoer og arbeidsrelatert negativt stress er blant de største utfordringene for helse og sikkerhet på arbeidsplassen. Dette
-
Program samling 1: Grunnkurs i ledelse 19. - 20. oktober
Dag 1 Kl 0900 - 1230 Oppstartsrutine Introduksjon av NHO sitt leder- og medarbeiderprogram og kursets forelesere. Forventninger fra
-
Hvem bør involveres i arbeidet med stressforebygging?
Nøkkelen ligger i å involvere alle – arbeidsgivere, ledere, arbeidstakere og verneapparatet – og få dem til å arbeide sammen for
-
Metodikk og online-innhold som støtter din læring
Vi vil at du skal ha best mulig nytte av lederprogrammet og har derfor utviklet en egen læringsmetodikk som skal sikre læringsutbyttet.
-
Hva må jeg som arbeidsgiver gjøre?
Arbeidsgiver må tilby eksponerte arbeidstakere helseundersøkelse hos lege - f.eks. ved virksomhetens bedriftshelsetjeneste. Det
-
Hva menes med hånd- og armvibrasjoner?
Med hånd- og armvibrasjoner menes mekaniske vibrasjoner som overføres fra arbeidsutstyr til hånd og arm. Med vibrasjon forstås